Denazz

SEMPURNAKAN KESYUKURAN...

Laksanakan Aqiqah buat anak yang tersayang bersama kami, De Nazz mempunyai 7 Tahun Pengalaman dalam mengendalikan lebih dari 27,000 penyembelihan kambing untuk Aqiqah, Qurban, Nazar, Dam serta Sedekah, pelanggan akan menerima Video & Gambar Sembelihan, Sijil Premium dan juga Air Zam-Zam 150ml sebagai cenderahati. Daftar Sekarang!

HARGA AQIQAH TERENDAH BERSAMA DE NAZZ !

  • AQIQAH DI INDONESIA. Jaminan Harga Terendah Di Asia Tenggara.
    HANYA RM410 SAHAJA! (Promosi I-Sinar)
  • AQIQAH DI MEKAH. Jaminan Harga Terendah Di Asia Tenggara.
    HANYA RM450 SAHAJA! (Promosi I-Sinar)
  • AQIQAH DI MALAYSIA. Jaminan Harga Terendah Di MALAYSIA.
    HANYA RM600 – RM800 (Mengikut Size Kambing)

PROMOSI i-Sinar Aqiqah Bersama De Nazz

AQIQAH DI INDONESIA.
Jaminan Harga Terendah Di Asia Tenggara.
HANYA RM410 SAHAJA!

AQIQAH DI MEKAH.
Jaminan Harga Terendah Di Asia Tenggara.
HANYA RM450 SAHAJA!

AQIQAH DI MALAYSIA.
Jaminan Harga Terendah Di MALAYSIA.
HANYA RM600 – RM800 SAHAJA!

BORANG TEMPAHAN

● Isi borang dan sertakan maklumat lengkap yang diperlukan.
● Buat semakan dan sahkan tempahan anda.

PEMBAYARAN ONLINE

● Buat pembayaran secara online dalam sistem kami. (FPX / CC)
● Pembayaran yang dilakukan adalah 100% selamat dan dilindungi.

PENYEMBELIHAN

● Anda akan terima video & gambar penyembelihan sebagai bukti. (Hari Yang Sama Sembelihan)
● Sijil Ukiran Kayu Eksklusif dan cenderahati air Zam-Zam 150ml untuk anda.

PENERIMAAN CENDERAHATI

● Terima sijil dalam masa 1-3 minggu dari tarikh aqiqah.
● Terima cenderahati & sijil kayu eksklusif dari De Nazz.

Mengapa Pilih De Nazz?

JUMLAH PENYEMBELIHAN YANG TELAH DILAKSANAKAN

1
sehingga 31 Disember 2020
Selama 7 tahun beroperasi, kami telah melaksanakan lebih dari 26,596 penyembelihan kambing untuk pelanggan yang menunaikan ibadat Aqiqah & Qurban. Tidak terkecuali juga pada pelanggan kami yang melakukan Nazar, Sedekah dan Dam.
Kambing Aqiqah Murah - De Nazz
5.0
Based on 1 reviews
powered by Facebook
نور عزيان عبدالرحيم
نور عزيان عبدالرحيم
2021-04-11T13:38:50+0000
Alhamdulillah selesai Aqiqah.. sgt mudah berurusan.. semoga Allah permudahkan urusan De Nazz
Pali Nana
Pali Nana
2021-04-10T22:47:05+0000
alhamdulliah...terima kasih kepade team De Nazz...servis yg begitu baik untuk Aqiqah ank sy...in sha allah ade rezeki... buat lg...read more
Shahirah Tasim
Shahirah Tasim
2021-04-08T13:25:17+0000
Memudahkan urusan dan pantas.. Senang berurusan
Siti Hajar Mohamed
Siti Hajar Mohamed
2021-04-07T23:41:17+0000
Alhamdulillah syukur sangat2 jumpa De Nazz ni,saya dapat aqiqahkan anak saya.
Muhamad Faizul Ahmad
Muhamad Faizul Ahmad
2021-04-06T15:31:54+0000
Alhamdulillah syukur..tertunai hajat untk aqiqah arwah anak saya yg dah kembali kepada maha penciptanya pda... 2/4/2021..Niyaz Rayyan bin muhamad faizul.. Allahu Akhbar.. Anak syurga saya...termksh kerana permudahkan nya...inshaAllah ramadhan saya buat lagi..read more
Murniza Ramli
Murniza Ramli
2021-04-05T12:29:36+0000
alhamdullillah syukur ya allah engkau permudahkan urusan hambamu ini...selesai sudah aqiqah anak perempuanku....terima... kasih de nazz permudahkan segalanya....aqiqah de nazz mmg terbaik....read more
JuNe Rosli
JuNe Rosli
2021-04-05T12:24:41+0000
Alhamdulillah selesai juga aqiqah untuk anak ku .syukur.terima kasih byk2
Poyo Pokoyo
Poyo Pokoyo
2021-04-02T15:55:36+0000
servis yg mantap...siap bgi gmbr n video lgi...terbaik👍👍👍👍..Alhmdulillah selesai sdh akikah ank sye 2... org...(02.04.2021)semoga sume staff De Nazz selalu d berkati.read more
Muhammad Fazli Kareem
Muhammad Fazli Kareem
2021-04-01T16:43:39+0000
Alhamdulilah baru selesai aqiqah anak 1/4/2021 sangat berbaloi semoga dipermudahkn urusan kita semua mlakukan ibadah... Aqiqah untuk anak2.read more
HafizIzahfi
HafizIzahfi
2021-04-01T15:15:36+0000
Alhamdulillah.selesai sudah ibadah aqiqah anak sy.terima kasih juga pada pihak De Nazz kerana melaksanakan serta... memudahkan ibadah ini bg pihak sy.semoga Allah menerima segala amal ibadah kita.read more
Reen Ayin
Reen Ayin
2021-04-01T13:14:13+0000
Alhamdulillah... selesai aqiqah tuk anak... sangat puas hati dengan servis yg telah diberikn...
Takudin Othman
Takudin Othman
2021-03-27T01:44:25+0000
alhamdulillah selesai sudah aqiqah anak Kami berdua.. terima kasih aqiqah Dee naz..
Wanie Amanie
Wanie Amanie
2021-03-27T01:12:57+0000
Alhamdulillah selesai aqiqah anakanda di Mekah 🤲Terima kasih pihak De Nazz menguruskan sehingga sempurna👍👍Sgt bpuas... hati dgn service dan layanan yg baik ❤️read more
Masrul Hisyam Majid
Masrul Hisyam Majid
2021-03-26T13:38:43+0000
Alhamdulillah semuanya pantas dan mudah. Selesai urusan aqiqah 2 orang anak.
Muhd Syafiq Hamid
Muhd Syafiq Hamid
2021-03-25T00:49:19+0000
servis terbaik dan sangat berpuas hati 👍👍👍❤️
Norli Md Halid
Norli Md Halid
2021-03-22T15:58:13+0000
Alhamdulillah selesai Aqiqah anak sy, Mohamad Nafis Harraz bin Mohd Helmi. Senang deal, harga berpatutan.. Dapat sijil... digital, sijil kayu, air Zam Zam.. Penerangan yg bagus dari team de Nazz.. Insya allah, nnti ada rezeki nk buat lagi seekor kambing utk lengkapkan rukun Aqiqah anak sy..read more
Anis Aqilah
Anis Aqilah
2021-03-21T14:35:46+0000
servis terbaik 👍🏼 sapa nak beli kambing beli lah dekat sini memang terbaikkk 👍🏼👍🏼
Harraz Azhar
Harraz Azhar
2021-03-20T13:35:00+0000
Pihak de nazz yg mewakili tuan aqiqah, sudah dilaksana hajat anak kami.. Semoga kebaikan dan kerja yg baik pihak de... nazz Allah di permudahkan rezekinya.. Terima kasih banyak2 dari keluarga kami.read more
Zua Wan
Zua Wan
2021-03-19T15:32:22+0000
alhamdulillah...servis mantap...terbaik de nazz...selesai 1 bab utk anak...puas hati servis...
Sharifah Abd Wahab
Sharifah Abd Wahab
2021-03-19T14:31:23+0000
Alhamdulillah...dah selesai aqiqah utk anak...service terbaik.. terima kasih De Nazz
Azizie Daud
Azizie Daud
2021-03-15T13:10:22+0000
Alhamdulillah service yg pantas dan terbaik serta sangat mudah untuk berurusan....murah dan mampu milik..👍👍👍
Noorfashareena Reena
Noorfashareena Reena
2021-03-13T01:18:37+0000
Alhamdullilah sgt memuas kan...Terima kasih syarikat de nazz....
Artono Carlos
Artono Carlos
2021-03-13T00:40:00+0000
Alhamdulillah... service cepat ..mantap dan layanan yg sangat2 baik..... terima kasih sekali lagi DE NAZZ....
Mohd Shuhaimi
Mohd Shuhaimi
2021-03-12T23:52:42+0000
Alhamdulillah.. terima kasih..kepada team De Nazz kerana memudahkan aqiqah keluarga kami..dan memberi servis yg terbaik... Aaminnread more
Amirul Qayyim Misnan
Amirul Qayyim Misnan
2021-03-12T23:22:30+0000
Allhamdulilah Selesai Aqiqah Anak Perempuan Saya... Terima Kasih Team De Nazz.
Sandra Natasha
Sandra Natasha
2021-03-12T05:59:31+0000
Alhamdulillah selesai sudah Aqiqah Mekah anak saya pada 11/3/2021 (Nuha Amanda Nabilah).Terima kasih pada En.Aizatt... (017-3740606) yang mengurus daripadaTeam De Nazz.saya akan recomendkan pada kawan Dan ahli keluarga ya..Senang berurusan dengan En.Aizatt service terbaik menepati permintaan.semoga Allah memberkati En.Aizatt dan Team De Nazz kerana melakukan kebaikan ,kepercayaan kepada umatnya..Aamiin..read more
Zuerazar Ejai
Zuerazar Ejai
2021-03-12T00:28:23+0000
Alhamdulillah...Recommended services...Sangat berbaloi..terima kasih kerana membantu menunai kan hajat saya.. Sungguh... memudah kan segala urusan kami aqiqah ank2 sye....lga rasanye 11/3/21(khamis)terima kasih kambing Aqiqah murah -De Nazz..mmg bebaloi....read more
Niq Aufal Mysoul
Niq Aufal Mysoul
2021-03-11T15:59:06+0000
Alhamdulillah selesai aqiqah dengan de nazz, berbaloi dengan Harga yang terendah dari pasaran... servis memang terbaik... dan dipercayairead more
Muhd Syazuan
Muhd Syazuan
2021-03-11T14:54:36+0000
Asbab de nazz InSyaaAllah Hidayat tersebar di seluruh Alam.. Service yang baik dan mesra pelanggan 10/10 semoga allah... membantu urusan @DeNazz dunia dan akhiratread more
Pak Ajis
Pak Ajis
2021-03-11T13:28:33+0000
Alhamdulillah.. Selesai dah aqiqah anak saya hari ini.. Terima kasih de nazz
Farah Izzara
Farah Izzara
2021-03-11T12:27:27+0000
Alhamdulillah .. Selesai akikah .. Terbaik dri De Nazz ..
Yuzaid Yusop
Yuzaid Yusop
2021-03-11T12:09:31+0000
alhamdulillah, selesai aqiqah anak saya di mekah, pengurusan yang cepat. servis mantap. ⭐⭐⭐⭐⭐
Fhadilah Diela
Fhadilah Diela
2021-03-11T11:23:57+0000
sgt berpuas hti dgn servis diberikn☺️☺️
Red Roxes
Red Roxes
2021-03-11T11:18:23+0000
Alhamdulillah dah selesai utk anak buah.. servis cpt dan sgt bgus🤲🏻
Nathrah Rodzi
Nathrah Rodzi
2021-03-09T22:27:21+0000
Alhamdulillah dpt smpurnakan aqiqah ank2 sy.. Tnang rsa...
Siti Sarah
Siti Sarah
2021-03-09T14:46:46+0000
Syukur Alhamdulillah.. selesai aqiqah di mekah & Indonesia.. Perkhidmatan yang cekap,pantas, murah.. recommend..
Ar Ris Shah
Ar Ris Shah
2021-03-09T14:08:23+0000
Syukur alhamdulillah lega rase nye bila da selesai buat Aqiqah anak sulung pada 9/3/2021 d Mekah dan d... Indonesia😊😊thanks pada crew DE NAZZ service yg pantas harge berpatutan👍👍hanya Allah saja la yg dapat membalas jasa baik tuan semua 🤲🤲aamiin...read more
EeLy Shah
EeLy Shah
2021-03-09T13:29:22+0000
Alhamdulillah. Mudah dan sangat senang berurusan dengan Kambing Aqiqah Murah - De Nazz ni. Disebabkan dah lama... bertangguh aqiqah anak atas faktor-faktir yang tak dapat dielakkan, dipertemukan dengan Kambing Aqiqah Murah - De Nazz untuk menguruskan aqiqah anak saya di Mekah. Alhamdulillah dan terima kasih kerana banyak membantu dan permudahkan urusan saya sekeluarga. Kambing Aqiqah Murah - De Nazz memang terbaik 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻read more
KaMal HafIzi
KaMal HafIzi
2021-03-08T15:10:03+0000
alhamdulillah..servis terbaik..mudah dlm proses aqiqah anak..👍👍👍
NawiK N NuruL
NawiK N NuruL
2021-03-08T14:58:24+0000
Alhamdulillah...mudah cepat...servis terbaik...tq
Yayan Yan Siban
Yayan Yan Siban
2021-03-08T14:57:15+0000
Alhamdulillah...service terbaik semua dipermudahkan dlm proses membuat aqiqah anak..
Hafieda Hanafiah
Hafieda Hanafiah
2021-03-08T12:48:07+0000
Perkhidmatan yg memuaskn.cpt dan murah.menepati permintaan.
Rauf Rivera
Rauf Rivera
2021-03-07T13:19:13+0000
Alhamdulilah selesai sudah aqiqah puteraku, recommend👍👍
Huda Rahman
Huda Rahman
2021-03-07T02:19:44+0000
alhamdulillah selesai Aqiqah untuk ananknda tersayang.. respon pantas dari pihak De-Nazz serta urusan yang mudah. Tak... sampai 24jam Setelah bayaran dibuat.. urusan Aqiqah telah pun selesai dengan selamatnya.. Terima Kasih kepada pihak De-Nazz atas perkhidmatan yang superb Dan harga yang sangat berpatutan.read more
Sha Faheeda Al-Baity
Sha Faheeda Al-Baity
2021-03-06T12:46:18+0000
Alhamdulillah.. Berjalan dgn lancar.. Mudah senang... Semoga Allah memberkati ibadah aqiqah...
FiQry Adhar
FiQry Adhar
2021-03-06T00:02:25+0000
terima kasih - de nazz membantu golongan marhain utk meyempurnakn ibadah aqiqah ,yg mampu di buat oleh penduduk islam... dlm keadaan yg mencabar kini., jua memberi respond yg baik pada pelanggan Serta cepat.. alhamdulilah selesai semua nya...saya memang mengsyorkn pada mereka yg sedang mencari aqiqah utk ank mereka ..👍👍👍⭐⭐⭐⭐⭐read more
Halijah Lsit
Halijah Lsit
2021-03-05T14:19:06+0000
Mudah cepat dan murah... Amat d syorkan kpada semua org
Amirah Rusella
Amirah Rusella
2021-03-05T14:17:06+0000
alhamdulillah.. trima kasih De Nazz..servis terbaik..
Norshaliza Eija
Norshaliza Eija
2021-03-05T14:11:43+0000
Alhamdulillah..terima kasih banyak Kambing Aqiqah Murah - De Nazz..sangat mudah berurusan dengan mereka..cepat, cekap,... harga berpatutan, sangat2 gembira berurusan dengan mereka..🥰🥰🥰🥰🥰read more
Mohamad Redzuan
Mohamad Redzuan
2021-03-05T13:56:20+0000
syukur alhamdulillah, selesai UTK aqiqah anak lelaki,service MMG terbaik, dgn De Nazz
Cikgu Adillah
Cikgu Adillah
2021-03-05T13:44:53+0000
Al Alhamdulillah selesai aqiqah untuk anak syurga mama papa di Mekah 🥰 Terima kasih @denazzaqiqah dapat uruskan semua... dengan terbaik 👍🏻 Semoga Allah terima 🥰🤲🏻 Dulu mama papa ingat dapat buat majlis aqiqah dan cukur jambul untuk anak mama dan papa 😢 tapi perancangan mama papa tak seindah perancangan Allah, perancangan Allah lebih baik buat kita sayang ❤️ Alhamdulillah hari ni hari Jumaat mama papa dapat aqiqah kan kambing untuk anak syurga mama papa di tanah suci Kota Mekah 🤲🏻🥰 Al Fatihah Nur Adellia Sofea , tunggu kami ye sayang ❤️read more
Naoko Lve
Naoko Lve
2021-03-05T13:33:52+0000
Alhamdulillah.. Terima Kasih De Nazz.. Servis Terbaik 😍
Muhaini Shamsudin
Muhaini Shamsudin
2021-03-05T13:31:45+0000
Alhamdulillah, sangat mudah dan pantas berurusan dengan De Nazz. Tertunai sudah hajat kami utk melakukan aqiqah.... Syukur kehadrat Allah, terimakasih De Nazzread more
FarRah AiEn
FarRah AiEn
2021-03-05T13:18:17+0000
alhamdulilah syukur terimaa kasihh , selesai aqiqah anak2 😘😍🥰
Irfan Munir
Irfan Munir
2021-03-05T12:59:19+0000
Kepada semua org. Aqiqah De Nazz sgt trusted. Tak perlu ragu2. Sgt mudah urusannya dan juga murah. Alhamdulillah... selesai urusan aqiqah 2 org ank sy.read more
Anum Wan
Anum Wan
2021-03-03T23:50:57+0000
Alhamdulillah .. selesai Aqiqah anak perempuan kami KAYYISA MIKAYLA binti IRWAN HANIZAM. Terima kasih pada De Nazz... menjayakannya..read more
Juliah Abbas Hashim
Juliah Abbas Hashim
2021-03-03T15:10:13+0000
Terima kasih..Alhamdulillah sangat puas hati dengan servis aqiqah De Nazz..
Oh Angah
Oh Angah
2021-03-01T13:29:47+0000
Terima kasih diatas perkhidmatan yang disediakan. Amat baik penjelasan dan perkhidmatan anda kepada kami.Kami sangat... berpuas hati diatas perkhidmatan dan amanah aqiqah kami yang tuan laksanakan.Semoga ALLAH senantiasa merahmati dan melindungi anda semua. Semoga dipermudahkan segala urusan didunia dan diakhirat. Semoga aqiqah ini menjadi asbab kita semua berjumpa di jannah firdaus.read more
Heliena Mokhtar
Heliena Mokhtar
2021-03-01T12:49:18+0000
Alhamdulillah selesai aqiqah untuk anak sy..terima kasih kerana memudahkan urusan sy
Syafiq Rahimi
Syafiq Rahimi
2021-02-28T15:05:02+0000
ALHAMDULILLAH . terima kasih memudahkan urusan 🤲🏼
Fazliaty Hartiny
Fazliaty Hartiny
2021-02-28T03:51:57+0000
Syukur Alhamdulillah 🤲Dengan izin Allah, dapat melaksanakan Aqiqah utk Anaknda kami. Service dan layanan dr pihak De... Nazz amat berpuas hati. Fast response. Semoga Allah memberkati dan merahmati pihak De Nazz sekeluarga.read more
Sriantari Ibrahim
Sriantari Ibrahim
2021-02-27T15:00:05+0000
Alhamdulillah 🤲 Aqiqah anak perempuan saya berjalan lancar pada Hari ini. Terima Kasih pada Pihak De Nazz.... Terbaik.Sangat Berpuashati.read more
Rubie Yatee
Rubie Yatee
2021-02-26T23:30:18+0000
Servis cepat, terbaik. Boleh d buat bila2 masa, boleh pilih tarikh yg kita hendak. Ada rakaman video semasa... penyembelihan. Kita juga boleh pilih mau buat d Mekah atau Indonesia. Sy memilih Indonesia kerana sy rasa d sana masih lg ramai yg susah. Kita melakukan ibadah, d masa yg sama kita bersedekah kpd golongan yg lebih memerlukanread more
Suriahana Sakura
Suriahana Sakura
2021-02-26T14:45:17+0000
Alhamdulilah,selesai sudah Aqiqah anak lelaki saya..terima kasih De Nazz.Siapa yang berhajat boleh lah pilih De Nazz... untuk Aqiqahkan anak.read more
Eyffarizan Eyffa
Eyffarizan Eyffa
2021-02-26T11:56:43+0000
syukur alhamdulillah pihak De Nazz suda memudahkan urusan kami,ribuan terima ksih diucapkan.sgt berpuas... hati,cepat,pantas dan sgt memudah kan urusan sblm n selepasread more
Muhammad Hazliyansyah
Muhammad Hazliyansyah
2021-02-26T10:49:04+0000
alhamdulillah.. anak sya sudah aqiqah hari ini.. trma kasih kepada DeNazz telah memudahkan segalanya..
Ummi Hani
Ummi Hani
2021-02-26T10:43:52+0000
Alhamdulillah.. Syukur ke hadrat ALLAH diatas rahmatnya dapat Kami membuat Aqiqah Kepada anak kami. Terima kasih tidak... terhingga Kepada Agensi De Nazz kerana telah merealisasikan impian kami. Alhamdulillah Kami sgt berpuas Hati dgn cara Aqiqah ini dibuat Dan dijalankan dgn sempurna. Jazakallah hukhairan kasiron.read more
Siti Setia Yang Satu
Siti Setia Yang Satu
2021-02-22T13:45:45+0000
Alhamdulillah selesai aqiqah ank perempuan sya hri nie.
Suhardiey Mining
Suhardiey Mining
2021-02-22T13:40:48+0000
Alhamdulilah servic terbaik
Ismadi E. UT
Ismadi E. UT
2021-02-22T13:33:23+0000
Urusan Mudah...Alhamdulillah..Terbaik👍
Eimieruz Journey
Eimieruz Journey
2021-02-22T13:28:15+0000
alhamdulillah.. terima kasih kepada pihak De Nazz menjadi perantara saya dlm melaksanakan aqiqah untuk anak perempuan... saya..read more
Balqis Qiss Tailor
Balqis Qiss Tailor
2021-02-21T13:12:21+0000
Alhamdulillah..musim2 pkp ni ibadah aqiqah jadi lebih mudah dan sempurna dgn Kambing Aqiqah Murah - De Nazz ..Terima... kasih De Nazzread more
Siti Amilliah Abdilah
Siti Amilliah Abdilah
2021-02-20T13:26:33+0000
Alhamdullilah 🤲 syukur nikmati ke atas ny selesai hajat utk aqiqah ank perempuan kami.... Sangat mudah dn perhimatan yg... di beri memang terbaik dari De Nazz... Semua di permudah kn Terima kasih Tak terhinga dari kami pada pihak De Nazz yg memudah kn urusan kami sekelurga.. 🤝👍😊read more
Jijie Malmsteen
Jijie Malmsteen
2021-02-19T16:58:15+0000
alhamdulillah syukur diatas segala nikmat,y dipermudahan ibadah aqiqah anak saya..terima kasih byk² team De Nazz asbab... menjalankan ibadah aqiqah ini...semoga team anda mendapat keberkatan dunia akhirat...kredit utk team De Nazz dgn pengurusan,y yg t,baik..read more
Indah SH
Indah SH
2021-02-19T13:41:01+0000
Alhamdulillah syukur..senang sgt berurusan dgn team De Nazz..sgt recommended..murah pun murah
Sukina Ismail
Sukina Ismail
2021-02-19T13:30:09+0000
Service sangat² terbaik ♥️ senang berurusan
Nor Athifah
Nor Athifah
2021-02-19T13:26:45+0000
Terima kasih ye . . Dalam kesempitan dan kesulitan nie , Allah mudahkan urusan sy . . Dengan wabak yang melanda , dapat... juga sy selesaikan niat kami sekeluarga . . Syukur kehadrat ilahi . . 🤲🏻 Alhamdulillah ☺️read more
Md Fadzli Sahri
Md Fadzli Sahri
2021-02-19T04:06:22+0000
Alhamdulillah selesai proses aqiqah anak saya dengan urusan yang dipermudahkan dan pantas dari pihak tuan
Asyraf Burhanuddin
Asyraf Burhanuddin
2021-02-16T15:17:12+0000
Alhamdulillah.. Selesai sudah akikah anak lelaki sy...
Jue Nyda
Jue Nyda
2021-02-16T13:28:24+0000
alhadulillah selesai akikah anak perempuan sy..
Lailatul Shafak
Lailatul Shafak
2021-02-16T11:04:21+0000
Yer.. Alhamdulillah selesai 4 Rejab 1442H
Ct Nurashida
Ct Nurashida
2021-02-16T02:02:26+0000
Servis terbaik.. Dari A to Z mmg sempurna.. Sket pon tabole nk komplen.. Hahahaha.. Smoga De nazz trus maju berjaya... dunia akhirat... Tak sgka mampu aqiqah ank musim pkp ni.. Smoga Allah mudah kan urusan mnjaga anakku Muhammad Aryan Yusuf.. Terima kasih De nazz.. Lebiuu ❤️read more
Waniqa Mansor
Waniqa Mansor
2021-02-15T11:34:16+0000
Alhamdulillah...kdua2 anak lelaki n permpuan saya telah disempurnakan Aqiqah nya pada hari ini di bumi... Mekah...Perkhidmatan De Nazz yang sgt pantas dan mudah urusan. Terima kasih De Nazz...kerana membantu sy skluarga utk melaksanakan ibadah sunnah...read more
Dauz Endy
Dauz Endy
2021-02-15T11:30:06+0000
alhamdulillah..servis tiptop...sngat memuaskan...terima kasih de nazz. dgn ini sye dpt aqiqah ank sye dgn mudah dan... pntas..⭐⭐⭐⭐⭐read more
Fatin Azira Shuhaidi
Fatin Azira Shuhaidi
2021-02-15T11:28:45+0000
Alhamdulillah selesai sudah Aqiqah anak pada 15/2/2021.. servis yang terbaik, maklum balas juga pantas.. insha'Allah... akan buat lagi Aqiqah yang akan datang 👍🏻👍🏻read more
Shahida Che Dandang
Shahida Che Dandang
2021-02-15T11:06:42+0000
Alhamdulillah..selesai sudah Aqiqah utk ank..nur qaseh safiyya 15/2/2021..maklum bls yg cpt..servis terbaik..
Mohd Rashid Acik
Mohd Rashid Acik
2021-02-14T12:06:23+0000
Syukur alhamdulillah Semuanya berjalan dengan lancar. Servis terbaik
BlackWhite Ika
BlackWhite Ika
2021-02-14T11:32:46+0000
Alhamdulillah..semua dipermudahkan
Ibrahim Junaidi
Ibrahim Junaidi
2021-02-13T22:13:22+0000
Alhamdulillah. Program di laksanakan dgn jelas & mudah. Servis terbaek. Semoga di permudahkan segala urusan.
Niesa Mahfods
Niesa Mahfods
2021-02-13T15:46:40+0000
Syukur Allhamdulilah hajat kami membuat Aqiqah ank kami Nur Aqilah Affiyah Binti Mohd Harfizan dipermudahkan..Terima... kasih De Nazz diatas layanan yg sungguh baik..Terima Kasih byk2 🤗🤗read more
Anyss Nyssa
Anyss Nyssa
2021-02-13T13:00:14+0000
ALHAMDULILLAH...syukur sgt2 ke hadrat ILAHI...rasa lega dapat tunaikan tggjwb yg di amanahkn oleh-NYA🤲🏻🤲🏻
Cikmin Mins
Cikmin Mins
2021-02-13T12:30:15+0000
syukur alhamdulillah...selasai sudah aqiqah untuk anak2... terima kasih bg pihak De Nazz telah melaksanakn permintaan... saya...sangat2 berpuas hati dengan service yg diberi...read more
Rina Erina
Rina Erina
2021-02-13T11:46:39+0000
Almdulila,, selesai aqiqah anak sy berdua,,, syukur almdulila
Lynne Razali
Lynne Razali
2021-02-13T09:02:25+0000
Alhamdulillah sempurna sudah aqiqah anak lelaki saya armand ziqry bersempena 1rejab... Urusan yg mudah.. semalam malam... berurusan hari ni dah setel semua dengan bukti video dan sijil. Harga yg sgt berbaloi berbanding sykt lain. Terima kasih atas layanan yg baik dr pihak DeNazz. Recomended👍read more
Ariana Qalisya
Ariana Qalisya
2021-02-13T08:55:27+0000
Alhmdulilah selesai aqiqah buat ank prempuan sy trbaikkk cpt je insyAllah ade rezeki nt nk buat utk ank strusnya plk... rekomen sngat👍👍👍read more
Syarifah Shifa
Syarifah Shifa
2021-02-12T14:18:13+0000
Alhamdulillah terima ksih dh memudahkan urusan kami😊
Halijah Abdullah
Halijah Abdullah
2021-02-11T12:10:24+0000
Alhamdulilah selesai sudah Aqiqah Nur Afifah Aliyah muhamad Izzudin di mekah 11.2.2021.kami sgt berpuas hati service... De Nazz respon yg sgt cepat pantas.Terbaik semoga terus maju jaya di masa hadapan.t.kasih De Nazzread more
Yani Musa
Yani Musa
2021-02-09T12:10:21+0000
Alhamdulillah selesai sdh aqiqah utk ank ari ni trimah kasih pgurusan De Nazz kerana memudah kn urusan aqiqah ank sy... smoga bemanfaat aminnread more
Nur Al-islam
Nur Al-islam
2021-02-08T14:33:10+0000
Alhamdulillah.. selesai majlis akikah Hariz Althaf mengunakan perkhidmatan Dee nazz.. sangat murah, mudah, mesra... pelanggan,dan dipercayai..Terima Kasih.read more
Ishak Bin Abu Samah
Ishak Bin Abu Samah
2021-02-08T12:35:59+0000
alhamdulilah, sangat sangat berpuas hati dgn aqiqah de nazz, semoga terus bermanfaat .
Han'z Mazman
Han'z Mazman
2021-02-07T11:55:34+0000
Alhamdulillah 🤲🏻 selesai sudah urusan aqiqah Selena Safiyyah, puteri kami. Sangat senang berurusan dengan De Nazz,... respon yang sangat cepat & pantas, sangat profesional. Terbaik 👍🏻 saya akan mengesyorkan De Nazz kepada kawan-kawan & keluarga. Semoga terus maju dimasa akan datang 🤲🏻🤲🏻read more
Fyna Syafiee
Fyna Syafiee
2021-02-07T06:29:35+0000
Alhamdulillah. Selesai buat aqiqah mekah anak kedua (lelaki) dgn 2 ekor kambing dari Servis terbaik dari De Nazz. Best... recommend sesiape yg nak buat aqiqah👍 Tarikh: 29/1/2021Hari: Jumaatread more
Bisminuur Mandja Mahmud
Bisminuur Mandja Mahmud
2021-02-06T12:23:52+0000
Alhamdulillah selesai sudah Aqiqah utk ank semalam... Terima kasih pengurusan De Nazz krn memudahkn urusan Aqiqah... ini... Kami sgt brpuas hati... Alhamdulillahread more
Abi Hurairah
Abi Hurairah
2021-02-06T11:40:33+0000
Alhamdulillah dipermudahkan semuanya. Servis terbaik. Jika ada rezeki kita akan berurusan semula. 😊
Sofia Mentos
Sofia Mentos
2021-02-05T18:04:06+0000
boleh dipercayai..name ank ade di tag leher kambing..sebutan jelas name anak semase penyembelihan..ape yg penting... termurah dr yg lain...akan buat lagi untuk ank kedua...recommended..👍👍read more
Fatin Syafira
Fatin Syafira
2021-02-05T14:20:06+0000
Alhamdulillah segalanya urusan dipermudahkan olehNYA , servis yang cemerlang cepat dan pantas dan mampu milik..hajat... ibu bapa untuk aqiqah anak tersayang dilaksa di Tanah suci Mekah..terima kasih De Nazz semoga teros maju kehadapan💪🏻💪🏻❤️read more
Syarifah Nurul Jannah Al-Idrus
Syarifah Nurul Jannah Al-Idrus
2021-02-05T11:45:37+0000
alhamdulillah selesai aqiqah ank hr ni..trm ksh byk de nazz
Nur Aziela Ishak
Nur Aziela Ishak
2021-02-05T11:29:08+0000
Alhamdulillah selesai sudah aqiqah untuk puteri sulung kami.. servis cepat dan pantas.. terima kasih permudahkan urusan... kami sekeluarga🙂🥰read more
Nur Syaheeda Yusof
Nur Syaheeda Yusof
2021-02-05T10:44:09+0000
Alhamdulillah.. syukur selesai semuanya. Servis tiptop. Sangat mudah dan pantas. Terima kasih.
Aizura Noordin
Aizura Noordin
2021-02-05T10:40:23+0000
Alhamdulillah... servis terbaik.. segalanya Allah permudahkan... servis laju.. 👍🏻👍🏻👍🏻
Olie Shahril
Olie Shahril
2021-02-05T10:38:43+0000
Alhamdulilah.. Service Terbaik... Segala urusan dipermudahkan..
Mohammad Redzuan Abdullah
Mohammad Redzuan Abdullah
2021-02-04T10:08:47+0000
Alhamdulillah tanggungjwb sbg ibu bapa terlaksana untuk anak tercinta..semoga anak ini dikurniakan kesihatan n... diteguhkan keimanan ny kpd Allah swt.. program aqiqah DeNazz amat2 membantu dlm situasi pandemic skrg..dgn harga yg berpatutan dan service yg cemerlang..👍👍👍👍read more
Rin Rin
Rin Rin
2021-02-04T10:04:32+0000
alhamdulillah,betul" puas hati dgn prkhidmatn yg dsediakn. Mudah,cepat,layanan pun tip top👍🏻. Highly recommend la... pkokny✨👍🏻!!thank you!!!!!read more
Iza Stylo
Iza Stylo
2021-02-04T10:02:32+0000
Dee Nazz terbaik, cepat dan pantas
Dek Yan Azian
Dek Yan Azian
2021-02-03T13:04:43+0000
Alhamdulillah...kerjasama & layanan yg baik..semua urusan mudah...tiada yg was2 ...dipercayai...harga sangat2... murah...semoga diterima Allah segala amalan Kita... InshaaAllah...read more
Niesa An Niesa
Niesa An Niesa
2021-02-02T10:02:45+0000
Alhamdulillah lepas niat aqiqahkan anak.. Service yg terbaik.. Baru smlm bagi tarilh 2.2.2021 ..harini dah buat...... Smoga DE -NAZZ trus maju... Aminnread more
Haliza Hamdan
Haliza Hamdan
2021-02-01T17:31:20+0000
Alhamdulillah dilaksanakan dengan sempurna. Sangat recommend dan semestinya harga murah dr yg lain. terima kasih atas... permudahkan urusan dan semoga urusan anda dipermudahkan. Aamiin ☺️read more
Diyana Hasbi
Diyana Hasbi
2021-02-01T10:06:12+0000
Servis on time mngikut tarikh. Syabas guys. Tak payah pening-pening kepala.. Alhamdulillah
Hetty ElmyanaLisa Helmy
Hetty ElmyanaLisa Helmy
2021-01-31T09:50:07+0000
Alhamdudillah..syukur.hri ni 31/1/2021. selesai dh aqiqah anak kesyangan kami..tq DE NAZZ..servis yg terbaik..dan... dipercayai 10000%...semoga dipermudahkan segala urusan dan dimurahkan rezeki..amin..sekali lagi saya ucapkan terima kasih kepada servis -De Nazzread more
Fiza Eman
Fiza Eman
2021-01-30T16:10:08+0000
alhamdulillah saya berpuas hati dgn aqiqah yg dijalankan
Syahmi Mie
Syahmi Mie
2021-01-30T10:05:57+0000
Alhamdulillah servis cepat dan terbaik..terima kasih De Nazz
Safuan Mohd Samsi
Safuan Mohd Samsi
2021-01-30T05:54:41+0000
Alhamdulillah. Servis yang terbaik dengan harga yang sangat berpatutan. Masakan yang kami tempah pun sedap. Menepati... citarasa. Saya dah gunakan khidmat De Nazz dua kali dan akan repeat lagi. Tahniah dan Terima kasih kepada semua staff dan pengurusan De Nazz, semoga Allah balas jasa kalian dengan kebaikan di dunia dan di akhirat asbab membantu mempermudahkan urusan orang lainread more
Mie Ahmad
Mie Ahmad
2021-01-30T01:38:03+0000
Asalam, saya sangat berpuas hati dgn khidmat De Nazz, buat tempahan 20/01/2021 & 21/01/2021 selamat sudah Aqiqah untuk... cucu pertama saya Haider Naufal bin Naqiuddin. Alhamdulillah & aaminn 🤲🏻🤲🏻read more
Wan Abu Hanifah
Wan Abu Hanifah
2021-01-29T13:16:46+0000
Alhamdulillah syukur selesai aqiqah anak perempuan saya hari ini, Jumaat 29/01/2021. Terima kasih team De Nazz, memang... terbaik..read more
Ruzimah Binti Abu Ruzi
Ruzimah Binti Abu Ruzi
2021-01-29T12:51:53+0000
alhamdulillah selesai sudah urusan aqiqah keempat2 anak saya di kota suci mekah pada hari Jumaat.semoga Allah menerima... amalan dan sedekah .terima kasih kepada pengurusan yang sangat baik dri Kambing Aqiqah Murah-De Nazz..Hanya Allah yang membalasnya..read more
Shekin Khairi
Shekin Khairi
2021-01-29T12:00:01+0000
alhamdulilah tq sbb permudahkan urusan kami bile time2 PKP ni.. servis yg sgt bgus ❤️
Use NieZa
Use NieZa
2021-01-29T11:03:25+0000
Alhamdulillah dah selesai aqiqah utk dua orang anak..sangat berpuas hati perkhidmatan yang diberikan
Erfan Ismail Erfanih
Erfan Ismail Erfanih
2021-01-29T10:57:02+0000
Alhamdulillah... Terlebih dahulu saya & keluarga mengucapkan jutaan terima kasih atas memudahkan urusan menyempurnakan... aqiqah anak kami. Kami juga senang berurusan Aqiqah De Nazz. Terbaik 👏👌read more
Dalisha Aruelr Nur
Dalisha Aruelr Nur
2021-01-29T10:05:41+0000
Terbaik layanannya nanti Ada rezeki pasti buat disini rekomen sangat2...
Masriani Rosmala
Masriani Rosmala
2021-01-27T12:46:04+0000
Alhamdulillah.. terima kasih sudah mempermudahkan urusan kami sekeluarga.. Aqiqah anak Lelaki kami dgan 2 ekor... kambing..read more
Fara Farhanah
Fara Farhanah
2021-01-24T11:13:26+0000
1/1/2021.Alhamdulillahh. Selamat n selesai Aqiqah untk sicomel sy🥰
Patma Aco
Patma Aco
2021-01-23T10:25:35+0000
syukur alhamdulillah akhirnya aqiqah ank perempuan saya terlaksana dengan sempurna.saya sangat2 berpuas hati dgn... service de nazz..terima kasih byk de nazz kerana mnyempurnakan tanggungjawab saya sbgai org tua untuk aqiqah ank sya..🙏read more
Nur Hayati Aco
Nur Hayati Aco
2021-01-23T10:23:00+0000
syukur alhamdulillah,aqiqah ank sya telah d sempurnakan pd hari ini dgn servis de nazz🤲🏻🤲🏻,sgt2 berpuas hti ,servis yg... baek dan berpatutan .terima kasih de nazz.♥️♥️🥰🥰read more
Nur Dhia Syifa
Nur Dhia Syifa
2021-01-22T23:09:21+0000
Syukur Alhamdulillah, servise sangat memuaskan 🤩 Semoga De Nazz terus maju, terima kasih De Nazz
Mohd Fairus
Mohd Fairus
2021-01-22T14:20:39+0000
Alhamdullilah. Terima kasih kepada De Nazz team kerana memudahkan urusan keluarga kami. Cepat, murah Dan dipercayai.
Shela LaLa
Shela LaLa
2021-01-22T11:36:44+0000
Alhamdulillah. Dipermudahkan segala urusan aqiqah anakanda kami. Terima kasih De Nazz. Terbaik
Bimanto Kazuto
Bimanto Kazuto
2021-01-22T10:46:23+0000
Alhamdulillah selesai aqiqah anak saya di tanah suci... Alhamdulillah tolong permudahkan urusan saya.. Semoga allah... permudahkan urusan pihak anda... ❤️❤️❤️❤️❤️read more
Azielah Asnawi
Azielah Asnawi
2021-01-21T14:52:57+0000
alhamdulillah syukur ... anak sy tlh slmt akikah siang tadi. terima kasih De Nazz. Smoga Allah Swt memberkati. Smoga... maju jaya dan menolong lbh ramai lgi org.. 👍🏻👍🏻👍🏻 servis kamu terbaik. 👍🏻👍🏻⭐⭐⭐⭐⭐read more
Daynah Merik
Daynah Merik
2021-01-20T14:05:00+0000
Alhamdulillah akikah telah dilaksanakan pada tarikh lahir anak saya. insyaallah ada rezeki lagi akan akikahkan seekor... kambing lagi.read more
Hawati JMilanz
Hawati JMilanz
2021-01-19T09:46:53+0000
bismillah...syukor alhamdulillah...atas rejeki yang d limpahi dapat mengerjakakan aqiqah buat diri sendiri, asbab... ..ketidakupayaaan keluarga" se Umoq 39tahun/2021 dah ..setelah 'ambiltahu serta mmpelajari ilmu kepentingan aqiqah kepada setiap ibubapa bila d kurniakan zureat' dan merupakan aqiqah adalah sunat yng d tuntut..makanya' dengan niat yang d semat d hati untk melaksanakan sendiri, finally dapat d laksanakan jua' siap ada kenangan & memori Indah buat tatapan diri sndiri...syukor dapat yang terbaik' antara terbaik TKasih De Nazz...in shaa Allah, rekomen kepada semua anak2× dan secara mara iparduai ...read more
Adam Zhafran
Adam Zhafran
2021-01-18T13:34:45+0000
Alhamdulillah sgt2 mudah berurusan.... CPT Dan murah... terima kasih memudahkn urusan....
Ayep Zharif
Ayep Zharif
2021-01-17T12:58:13+0000
alhamdulillah...mudah urusan dan dipercayai..
Nur Farisha Rahman Shah
Nur Farisha Rahman Shah
2021-01-15T13:01:46+0000
alhamdulillah .. dipermudahkan aqiqah anak² .. cpt pngurusan ..
Noorsam Amat
Noorsam Amat
2021-01-15T11:28:53+0000
alhamdulillah.. telah d prmudahkan aqiqah anak² sy.. stinggi2² trima kasih pd de nazz yg telah menyempurnakan aqiqah... anak² sy.. 😘😘read more
Shaikh Afiq
Shaikh Afiq
2021-01-15T10:54:17+0000
Alhamdulillah baru selesai buat Aqiqah untuk anak saya Shaikh Faris bin Shaikh Mohamed Afiq .. Syukur harga pun... berpatutanread more
Dzatun Nithaqaini
Dzatun Nithaqaini
2021-01-15T10:17:48+0000
servis pantas,terbaik.syukur alhamdulillah
Emi Karmila
Emi Karmila
2021-01-15T10:14:03+0000
Alhamdulillah tq de nazz kerana sy dpt buat akikah utk ank sy
Siti Norazmira
Siti Norazmira
2021-01-15T10:04:54+0000
Trima ksih byk2 de nazz tunaikan hajat saya utk ank2.Alhamdulillah..allah permudahkan smua ny.Mudah sgt urusan sgt de... nazz.Respond sgt la cpt.Mmg rekemen sgt2.In shaa allah ank no 3 x lama lg saya akikah dgn de nazz juga🤲❤️read more
Firdaus Ekhmal B Mohammad
Firdaus Ekhmal B Mohammad
2021-01-15T09:46:12+0000
alhamdullilah ..terima kasih memudahkan urusan akikah kami sekeluarga...
Mya Hashim
Mya Hashim
2021-01-14T08:51:00+0000
Alhamdulillah syukur kehardat illahi selesai sudah Aqiqah buat dua puteri mama dan papa... Aqiqah mekah bersama De... Nazz & Kambing Aqiqah Murah - De Nazz Pada 14 Januari 2021 hari Khamis 4.15pmread more
Muhamad Syamim
Muhamad Syamim
2021-01-14T08:28:38+0000
Alhamdulillah selesai aqiqah utk anak lelaki sy di Mekah hari ni.. Esok Insya Allah aqiqah di Indonesia pula.. Harga... murah dr yg lain.. Servis terbaik..!read more
Faizal Yusof
Faizal Yusof
2021-01-10T00:09:10+0000
alhamdulillah..aqiqah utk anak yg baru lahir telah disempurnakan pada 7 januari lepas.terima kasih de nazz
Muhamad Helme
Muhamad Helme
2021-01-09T22:50:29+0000
terbaik services aqiqah yg diberikan,sentiasa bertanggungjawab dan memaklumkan segala perkembangan sepanjang proses... berurusan untuk aqiqahread more
Felisha Ara
Felisha Ara
2021-01-08T23:27:30+0000
Terima kasih.. service sangat memuaskan..
Wan Faridah Mamacikfia
Wan Faridah Mamacikfia
2021-01-08T12:36:39+0000
Alhamdulillah..selesai Aqiqah untuk anak kami..Terima kasih Kambing Aqiqah Murah De Nazz memudahkan urusan ramai ibu... bapa..🤗👍👍👍👍👍read more
Azman Rusdi
Azman Rusdi
2021-01-06T08:54:51+0000
Servis layanan terbaik, cepat dan murah
Mohd Rosdi
Mohd Rosdi
2021-01-05T13:44:44+0000
Alhamdulillah.. Selesai sudah akikah ank perempuan sy.. Terbaik.. Senang berurusan.. Sangat recommended.. Harga sgt... berpatutan..read more
Cahaya Mata
Cahaya Mata
2021-01-04T11:43:13+0000
Alhmdulillah sempurna sudah aqiqah ank lelaki saya..cpt & pantas..harga berpatutan..senang berurusan dgn pihak De Nazz... walaupun ade kesilapan sedikit..alhmdulillah berpuas hati sngt..terima kasih..read more
Mohd Azuan Saad
Mohd Azuan Saad
2021-01-02T02:00:52+0000
Alhmdulillah urusan aqiqah 2putri dn 1putra dprmudhkn dgn aqiqah de nazz..trima ksih smoga Allah prmudhkn urusan... kalian..read more
Masliah Maming
Masliah Maming
2021-01-01T15:05:30+0000
syukur alhamdulillah krn berurusan aQiqah anak ke3 dgn De Nazz sgt di permudahkan...terima kash atas segala kerjasama... dr pihak De Nazz..sgt" d hargai...dr ati sy sndr..🥰read more
Wawa Ahmad
Wawa Ahmad
2020-12-30T12:43:41+0000
Alhmdulillah berpuas ati dgn servis @Kambing @Aqiqah Murah - De Nazz..Smoga allah permudahkan segala urusan kalian🥰🥰
Xiexie Myra
Xiexie Myra
2020-07-24T05:48:11+0000
sangat berpuas hati dgn servis pihak De Nazz. . 👏
Haziman Ariffin
Haziman Ariffin
2020-01-26T12:27:29+0000
Assalam..nk bg review sikit.. Alhamdulillah urusan jual beli amat mudah, daging kari masakan sampai awal dari jangkaan... dan packaging yg memuaskan ( daging kari diletak di dlm plastik dan di dlm box polisterin)..cuma kari yg dimasak kurang garam dan tidak pedas ( kemungkinan perlu ada option pedas/ tidak) ..overall urusan yg berbaloi..sekian, terima kasih..read more
Adibah Solehah Che Hasan
Adibah Solehah Che Hasan
2020-01-19T01:33:32+0000
Alhamdulillah..sangat memudahkan urusan untuk kami tunaikan sunnah yang sangat dituntut ni
Nuraishah Ica
Nuraishah Ica
2019-12-22T11:59:29+0000
assalamualaikum terima kasih saya berpuas hati dan cukup elok cantik dan tidak berbau langsung ramai makan sedap sekali... sampai tak puas dan siap bertanya beli di mana.. Syukur alhamdulillah mmg tak cukup syukur alhamdulillah semoga tahun depan saya akan order lagi insya allah.. mmg best terbaik sangat.. semoga di murah rezeki di permudahkan segala urusan amin kambing mmg bgus.. perhantran pun cepat dan tempat syukur alhamdulillah... terima kasih kambing aqiqah murah rm500 original terbaikread more
Yana Zurani
Yana Zurani
2019-11-17T14:17:51+0000
Pakej yg sgt berbaloi dan murah. Kambing dapat pn dlm keadaan yg elok. Masak tidak berbau. Really recommend tuk siapa2... crik pakej bt aqiqah ank2.read more
Diana Hadirin
Diana Hadirin
2019-10-15T04:41:38+0000
Alhamdulillah perkhidmatan yang baik. Penghantaran kambing On time, kambing bersih tak berbau, daging pun lembut banyak... org puji. Terima kasih, Next time akan order lagi 👍read more
Diana Hadirin
Diana Hadirin
2019-10-15T04:41:38+0000
Alhamdulillah perkhidmatan yang baik. Penghantaran kambing On time, kambing bersih tak berbau, daging pun lembut banyak... org puji. Terima kasih, Next time akan order lagi 👍read more
Ida Fadzlina
Ida Fadzlina
2019-10-01T04:23:57+0000
Aqiqah Termurah, Aqiqah Berkualiti!
Mohd Hasan
Mohd Hasan
2019-07-10T07:21:09+0000
puas hati, kali kedue berurusan...kmbing murah...servis terbaik..
Nur Hidayah
Nur Hidayah
2019-03-08T17:56:26+0000
alhamdulillah, selesai aqiqah anak lelaki 2 ekor kambing... bersih, xda bau hamis smua... mask sndri... timing pon... bgus... xsush deal... t.kasih dgn servis yg terbaikread more
Aaza Azwan
Aaza Azwan
2019-03-04T15:36:04+0000
memang terbaik terima kasih byk2...
Mohamad Nasser Bin Zulkannain
Mohamad Nasser Bin Zulkannain
2019-02-08T16:20:02+0000
aslmualaikum .. saya nak order kambing untuk aqiqah ..
Fausi Cynk Fitri
Fausi Cynk Fitri
2018-12-06T03:51:21+0000
as.lkm saye nak khambing satu
Ismail Abdul Rahman
Ismail Abdul Rahman
2018-09-25T09:44:53+0000
saya nk tanya berapa berat anggaran kambing tu?
Nami Nadia
Nami Nadia
2018-09-01T12:05:27+0000
Alhamdulillah...terima kasih tak terhingga KAM600...service terbaik, kambing cantik, fresh...bersih.
Mimi Twin
Mimi Twin
2018-08-19T16:08:25+0000
trbaik...mcm ni la bgs....
Nena Eyna Ismail
Nena Eyna Ismail
2018-08-11T05:24:45+0000
👍👍 boleh cube bila ada rezeki .. murah ..
Ahmad Daud Ismail
Ahmad Daud Ismail
2018-05-31T22:20:03+0000
Terbaik
Mas Maz
Mas Maz
2018-05-06T07:25:21+0000
Alhamdulillah. Proses nak order mudah dan menepati masa. Puas hati dan highly recommended.
Noor Aiyshah
Noor Aiyshah
2018-05-02T03:59:42+0000
Alhamdulillah.. services terbaik.. kambing y siap di proses xbau pon. sy dri KL dan esok tu terus bawa ke N9... Alhamdulillah. tekejut rupenye daging tu dah dibersihkan.. cuci pon senang.. bila masak daging pon lembut, mmg terbaik cra pemotongan daging .. murah dan service terbaik.read more
Norazzura Daud
Norazzura Daud
2018-04-14T07:44:03+0000
Pali Fadli
Pali Fadli
2018-02-19T05:52:33+0000
Muhd Izzat
Muhd Izzat
2018-01-15T14:06:32+0000
Khai Azwan
Khai Azwan
2018-01-15T09:23:31+0000
Uda Pacak
Uda Pacak
2018-01-14T17:44:07+0000
Kamarul Zaman Shah
Kamarul Zaman Shah
2017-11-21T04:38:46+0000
Alhamdulillah..perkhidmatan diatas penuh kepercayaan..syabas
Afiq Asyraf Zahari
Afiq Asyraf Zahari
2017-09-25T07:45:21+0000
Wan Mohamad Ridzuan
Wan Mohamad Ridzuan
2017-08-05T06:30:35+0000
Next Reviews

SOALAN LAZIM TENTANG AQIQAH & QURBAN

Aqiqah adalah sembelihan yang dilakukan pada hari ke-7 selepas kelahiran bayi sebagai tanda syukur kepada Allah subhanahu Wa Ta’ala atas kelahiran bayi tersebut. Hukum Aqiqah adalah Sunat Muakkad, iaitu sunat yang sangat dituntut oleh Islam.

Waktu yang terbaik melaksanakan aqiqah adalah pada hari ke-7 selepas kelahiran bayi. Ia juga boleh dilaksanakan pada hari ke-14, atau hari ke-21 sekiranya waktu tidak mengizinkan pada hari ke-7 seperti mana yang disebutkan di dalam hadis Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam. Adapun sekiranya selepas dari bilangan waktu yang disebutkan, maka ianya tidak mengapa kerana hukum asas/ asal aqiqah itu adalah perlaksanaannya itu ke atas setiap kelahiran sekali seumur hidup.

Seperti yang disebutkan di dalam soalan kedua di atas, ianya hanya disyariatkan sekali sahaja seumur hidup untuk setiap kelahiran bayi baru.

Ibadah Aqiqah adalah ibadah khusus yang dilaksanakan kerana kelahiran bayi baru yang mana ianya dilaksanakan atas tujuan kesyukuran kita kepada Allah subhanahu Wa Ta’ala. Waktu ibadah ini adalah tidak terhad dan boleh dilakukan pada bila-bila masa sahaja mengikut kemampuan masing-masing. Adapun Ibadah Qurban adalah ibadah khusus yang dilaksanakan pada waktu tertentu sahaja, iaitu pada Musim Haji. Ia adalah ibadah yang terhad waktunya iaitu dari 10 zulhijjah sehingga 13 Zulhijjah sahaja.

Selain itu, hukum antara kedua-duanya juga turut berbeza yang mana para ulama berbeza pendapat berkenaan hukum ibadah Qurban ini. Majoriti ulama mengatakan bahawa ibadah Qurban adalah WAJIB berdasarkan ayat al-Quran di dalam surah al-Kauthar, yang bermaksud: “Maka solatlah kamu dan laksanakanlah Qurban”– Ayat 2. Hukum wajib itu adalah berdasarkan kepada lafaz ‘arahan/ perintah/ suruhan’ yang digunakan oleh Allah subhanahu wa Ta’ala di dalam ayat ini.

Adapun hukum ibadah Aqiqah adalah Sunat Muakkad, iaitu sunat yang dituntut (bawah sedikit dari hukum wajib).
Wallahu a’lam.

Para ulama mempunyai pelbagai pandangan berkenaan maksud ‘tertebus’ di dalam hadis tersebut, antaranya:

  1. Anak tersebut tidak akan memperoleh kelapangan hidup dan hidupnya akan dalam keadaan susah.
  2. Anak tersebut dihalang dari memberi shafaat/ pertolongan kepada kedua orang tuanya sehinggalah ibu bapanya atau penjaganya melaksanakan aqiqah untuknya. Kata ini dinukilkan dari Imam Ahmad.

Waktu yang terbaik adalah hari ke 7 seperti mana yang disebutkan di soalan no. 2 di atas. Sebahagian ulama mengatakan bahawa hikmah penentuan hari ke 7 ini adalah kerana sebagai simbolik kesempurnaan 7 hari dalam seminggu selepas bayi tersebut dilahirkan, sekaligus menanam sikap optimis dalam diri ibu bapa supaya anak tersebut akan dikurniakan umur yang panjang dan juga dikurniakan kesihatan yang berpanjangan.

Kiraan hari ketujuh adalah bermula dari tarikh bayi itu dilahirkan. Hari pertama kelahiran merupakan hari pertama dalam kiraan, tidak kira samada pagi, tengahari ataupun malam. Contohnya, bayi dilahirkan pada 1 Januari, maka hari ketujuh adalah pada 7 Januari, dan bukannya 8 Januari.

1. Disunatkan untuk azan di telinga kanan dan iqamah di telinga kiri bayi tersebut seperti mana hadis Abu Rafi’ bahawa Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam mengazankan ke telingan Hasan (cucu baginda) sejurus selepas kelahiran beliau. Para ulama mengatakan bahawa ianya supaya perkataan pertama yang di dengari oleh bayi tersebut di muka bumi ini adalah Kalimah Tauhid (di dalam azan).

2. Mentahnik bayi tersebut selepas mengazankannya. Tahnik adalah mengunyah tamar atau selainnya (yang manis), kemudian disapukan kepada lelangit bayi tersebut. Ia adalah sunnah dan bukannya wajib, dan sebaiknya di lakukan oleh orang Alim dan Soleh kerana hikmah yang terdapat dalam amalan tahnik itu sendiri.

3. Disunatkan mencukur rambut bayi tersebut pada hari ke-7, selepas selesai amalan aqiqah. Kemudian sedeqahkan nilai timbangan rambut tersebut dengan nilai timbangan perak (silver). Ianya seperti yang dilakukan dan dimaklumkan oleh Nabi sallallahu ‘alaihi wasallam di dalam hadith. Majoriti ulama mengatakan bahawa amalan cukur tersebut hanya untuk bayi lelaki sahaja.

Jumlah sembelihan adalah berbeza mengikut jantina bayi.
BAYI LELAKI = 2 Ekor
BAYI PEREMPUAN = 1 Ekor
Sekiranya ibu bapa hanya mampu untuk melaksanakan 1 ekor sahaja untuk bayi lelaki, maka ianya tidak mengapa, mengikut kemampuan yang ada. Sekiranya dimurahkan rezeki pada masa akan datang, maka boleh menambah dan menyempurnakan ibadah Aqiqah tersebut.

Inilah Qaedah Islam yang sempurna yang mana Allah subhanahu Wa Ta’ala telah meletakkan setiap pensyariatan terhadap kaum lelaki dua kali ganda dari wanita. Allah menjadikan setiap pembahagian hukum-hukum penting bagi wanita separuh daripada lelaki selari dengan tanggungjawab yang di amanahkan, seperti hukum faraid, diyat (denda qisas), saksi, pembebasan hamba dan sebagainya. Hal ini kerana amanah lelaki adalah dua kali ganti dari sang wanita kerana tanggungjawab nafkahnya kepada isteri dan anak-anaknya, kepada ibu bapanya dan sebagainya.

Simbolik aqiqah yang sama dengan hukum umum di dalam Islam ini adalah sebagai tanda pengiktirafan dari kecil/bayi tersebut untuk menerima hukum dan ketetapan Allah ini. Begitu juga kepada ibu bapa yang patuh akan ketetapan amalan sunat muakkad ini menjadi simbol ketaatan mereka dalam perlaksanaan amalan-amalan wajib yang lain yang mempunyai konsep yang sama.

Tidak Wajib kerana akad dalam urusan jual beli hukumnya sunat. Akad pada asasnya adalah persetujuan antara 2 pihak dalam sesuatu urusan. Akad yang dilakukan melalui telefon atau bacaan di dalam kertas adalah sudah memadai kerana persetujuan dan perwakilan antara kedua pihak jelas dinyatakan. Pembayaran yang dibuat oleh pihak pembeli kepada penjual/ pemberi khidmta membuktikan bahawa si pembeli telah bersetuju dan meredhai urusan tersebut.

Majoriti Ulama mengatakan syarat kambing untuk Aqiqah adalah sama dengan syarat-syarat kambing Qurban, iaitu mestilah bebas dari sebarang kecacatan, kekurangan dan sebagainya. Ia juga perlu mencukupi tahap dan had umur yang telah ditetapkan dan dibenarkan untuk disembelih.

Ianya berbeza mengikut jenis kambing. Terdapat dua jenis kambing iaitu:
1. Kambing biasa: hendaklah genap dua tahun atau sedang masuk tahun ketiga.
2. Kambing biri-biri (berbulu tebal): hendaklah genap setahun atau sedang masuk tahun kedua.

Aqiqah adalah syariat yang telah ditetapkan, iaitu dua ekor untuk anak lelaki dan satu ekor untuk anak perempuan. Adapun sekiranya diadakan majlis aqiqah dan jumlah tetamu yang hadir terlalu ramai, maka sembelih lebih dari itu adalah tidak mengapa sebagai tanda penghormatan kepada para tetamu yang akan hadir, akan tetapi ianya tidak dikira sebagai aqiqah.

Ianya tidak boleh kerana 1 ekor kambing adalah untuk seorang penama sahaja. Sekiranya masih tidak mampu, maka boleh dilaksanakan kemudian hari sekiranya bajet telah mencukupi dan mempunyai lebihan rezeki.

Sebahagian ulama Feqh membenarkannya seperti di dalam Mazhab Shafie kerana hukum binatang sembelihan di dalam Aqiqah adalah sama dengan hukum Qurban. Adapun sejumlah ulama hadis hanya membenarkan sembelihan kambing sahaja untuk Aqiqah berdasarkan hadis yang jelas dari Nabi sallallahu a’alaihi wasallam.
Sekiranya kita merujuk kepada pendapat Mazhab Shafie, maka seekor lembu boleh dijadikan sembelihan Aqiqah untuk 7 orang nama. Wallahu a’lam.

Hukum asal Aqiqah adalah tanggungjawab bapa (dari duitnya) mengikut kadar kemampuan. Ianya dituntut sehinggalah anak tersebut mencapai umur akil baligh. Adapun selepas baligh, maka bapa tidak lagi terikat dengan hukum aqiqah tersebut dengan syarat beliau memang tidak mampu dari sudut kewangan dan sebagainya.
Anak tersebut boleh melaksanakan aqiqah untuk dirinya sendiri setelah dewasa dan mempunyai lebihan rezeki.

Sekiranya bayi tersebut meninggal di dalam kandungan dan umurnya telah berumur 5 bulan dan ke atas, maka sebaiknya dilaksanakan aqiqah untuknya kerana pada umur tersebut, bayi itu telah mempunyai roh, disolatkan jenazahnya dan dikafankannya.
Adapun sekiranya umur bayi tersebut adalah 4 bulan dan ke bawah, maka tidak perlu aqiqah untuknya kerana ia masih dikira segumpal darah dan daging yang belum ditiupkan roh ke atasnya.

Boleh, dengan keizinan bapanya kerana tanggungjawab asal Aqiqah adalah kepada bapa anak tersebut, iaitu dari hartanya sendiri.

Boleh, malah digalakkan kerana anak tersebut tidak berdosa atas kesalahan yang dilakukan oleh kedua orang tuanya.

MULAKAN IBADAH AQIQAH, QURBAN, NAZAR & WAKAF BERSAMA de Nazz

Jangan lepaskan peluang untuk melaksanakan ibadah ini dengan harga yang TERENDAH di Malaysia. Khas untuk anda yang mendaftar di De Nazz.